ЗыуплъэкIужь.

Проверь себя.

Упражнение 1. Сыд фэдэ псэушъхьэ купа «былымых» зыфэпIощтыр? Какую группу животных можно назвать «былымых»?

 

 

Упражнение 2. Сыд фэдэ псэушъхьэ купа «хьакIэ-къуакIэх» зыфэпIощтыр? Про какую группу животных можно сказать «хьакIэ-къуакIэх»?

 

 

Упражнение 3. Сыд фэдэ псэушъхьэ купа «унэгъо псэушъхьэх» зыфэпIощтыр? Какую группу слов можно назвать «унэгъо псэушъхьэх»?

 

 

Упражнение 4. К какому животному можно применить глаголы «мэщыщы, мачъэ, мэхъу»?

 

 

Упражнение 5. К какому животному можно применить слова «къолэны, маIо, мэбыбы»?

 

 

Упражнение 6. Сыд фэдэ псэушъхьа «къаигъ, цIыкIу, IофшIакIу» зыфэпIощтыр? О каком животном можно сказать «къаигъ, цIыкIу, IофшIакIу»?

 

 

Упражнение 7. Сыд фэдэ псэушъхьа «быулэ, пыджалэ, ины» зыфэпIощтыр? Про какого животного можно сказать «быулэ, пыджалэ, ины»?

 

 

Упражнение 8. К какому животному можно применить слова «нэйпсый, мэлэкIалI, ежьашъо»?

 

 

Упражнение 9. Сыд фэдэ псэушхьа «ащы, агъэхъу, мэкъу раты, щэ къеты» зыфэпIощтыр? Про какое животное можно сказать «ащы, агъэхъу, мэкъу раты, щэ къеты»?

 

 

Упражнение 10. В словосочетании «яплIэнэрэ класс» определение стоит перед существительным, так как оно обозначает:

 

 

Упражнение 11. Мэлым фэгъэхьыгъэ хырыхыхьэр угу къэгъэкIыжь, къэтх.

 

Упражнение 12. Хэта зытхыгъэр усэу «Мышъыд» зыфиIорэр? Кто написал стихотворение «Мышъыд»?

 

 

Упражнение 13. Мырзэ Дзэпщ иусэу «Бзыужъыем» иорэдышъо хэта зытхыгъэр? Кто написал музыку к стихам Мирзы Дзепша «Бзыужъый»?

 

 

Упражнение 14. Сыд фэдэ гущыIэжъа къекIурэр пшысэу «Тыгъужъымрэ ТIымрэ» зыфиIорэм хэт Тыгъужъым?